Nach dem letzten Update der Wii, ist es nun möglich SDHC-Cards zu verwenden. Ebenso kann man seine VC-/WiiWare Games auf SD kopieren und von dieser abspielen.
Dies könnte natürlich den Entwicklern für WiiWare zugute kommen, da man so qualitativ bessere Games produzieren könnte.
Christian Svennson, Corporate Officer/VP of Strategic Planning & Business Development von Capcom, findet die neue Speicherlösung gut. Laut ihm sollte Nintendo nun die WiiWare-Größenbegrenzung, von 40MB, aufheben und den Entwicklern mehr Freiraum gönnen.
Quelle: GoNintendoCode execution from SDROM we were not pre-briefed on (or at least I wasn’t). Arcade we’ve known about for a good while…I’ve got no news to share on this [Virtual Console Arcade]. Sorry. ….I’m not commenting on specific titles at this time BUT…They’ve fixed something (regarding storage) for consumers which is fantastic… the question is, does this change allow for a change in the filesize limitations that the Wiiware program has had. That was notably absent from Iwata’s keynote but is a question I will be following up on with our reps at Nintendo. I’m hopeful.