Gebrauchtspiele auf Xbox One, komplette Unwissenheit...

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America`s Most Wanted
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Gebrauchtspiele auf Xbox One, komplette Unwissenheit...

Beitrag von America`s Most Wanted »

"Mandatory game installation required for all games; second install on separate Live account sits behind paywall"

Microsoft confirms 'pre-owned fee' for Xbox One

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=560478

http://www.wired.com/gamelife/2013/05/x ... -analysis/
There’s one feature of Xbox One from which we can infer quite a few conclusions: You can install any game from the disc to the console’s hard drive, and then play that game whenever you like without having to put the disc in.

Wired asked Microsoft if installation would be mandatory. “On the new Xbox, all game discs are installed to the HDD to play,” the company responded in an emailed statement. Sounds mandatory to us.

What follows naturally from this is that each disc would have to be tied to a unique Xbox Live account, else you could take a single disc and pass it between everyone you know and copy the game over and over. Since this is clearly not going to happen, each disc must then only install for a single owner.

Microsoft did say that if a disc was used with a second account, that owner would be given the option to pay a fee and install the game from the disc, which would then mean that the new account would also own the game and could play it without the disc.

But what if a second person simply wanted to put the disc in and play the game without installing – and without paying extra? In other words, what happens to our traditional concept of a “used game”? This is a question for which Microsoft did not yet have an answer, and is surely something that game buyers (as well as renters and lenders) will want to know.

And what of the persistent rumors that Xbox One games will be “always online” – that is, that single-player games would require a constant online connection to function? As it turns out, those rumors were not unfounded, but the reality is not so draconian. Xbox One will give game developers the ability to create games that use Microsoft’s Azure cloud computing service, which means that they might be able to offload certain computing tasks to the cloud rather than process them on the Xbox One hardware itself. This would necessitate the game requiring a connection.

Are developers forced to create games that have these online features, and are thus not playable offline? They are not, Xbox exec Whitten said to Wired — but “I hope they do.” So the always-online future may come in incremental steps.
Zuletzt geändert von America`s Most Wanted am Mi 22. Mai 2013, 07:44, insgesamt 1-mal geändert.
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Re: Xbox One erlaubt keine Gebrauchtspiele!

Beitrag von Cyber Zéro »

Cyber Zéro hat geschrieben:Wird wohl eine PS4 bei mir werden sofern MS auf der E3 nicht die großen Software-Kracher raushaut.
:asd:

Wenn man nicht mal mehr seine Spiele mit zu Freunden nehmen kann, um diese gemeinsam auf deren Konsole zu zocken, dann hat das imo nicht mehr viel mit einer Spielekonsole zu tun. Selbst wenn man seinen Account auch auf andere Geräte laden könnte, muss das Spiel immer noch zunächst zwangsinstalliert werden. Schöne neue Welt.

EDIT: Damit wird logischerweise definitiv eine - zumindest zeitweilige - Internetverbindung benötigt. Wie sollte das System sonst prüfen, ob ein Spiel gebraucht oder neu ist!?
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Re: Xbox One erlaubt keine Gebrauchtspiele!

Beitrag von Onilink »

Cyber Zéro hat geschrieben:
Cyber Zéro hat geschrieben:Wird wohl eine PS4 bei mir werden sofern MS auf der E3 nicht die großen Software-Kracher raushaut.
:asd:

Wenn man nicht mal mehr seine Spiele mit zu Freunden nehmen kann, um diese gemeinsam auf deren Konsole zu zocken, dann hat das imo nicht mehr viel mit einer Spielekonsole zu tun. Selbst wenn man seinen Account auch auf andere Geräte laden könnte, muss das Spiel immer noch zunächst zwangsinstalliert werden. Schöne neue Welt.

EDIT: Damit wird logischerweise definitiv eine - zumindest zeitweilige - Internetverbindung benötigt. Wie sollte das System sonst prüfen, ob ein Spiel gebraucht oder neu ist!?
Hast du denn nicht bekommen wie sie es als einen Meilenstein abhakten, das erste mal dass man seine Xbox zum Kumpel fuer Multiplayer mitnahm :ugly: Nun die konsequente Weiterfuehrung.
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Re: Gebrauchtspiele auf Xbox One, komplette Unwissenheit...

Beitrag von Spike »

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